ВЕРХОВНА РАДА УКРАЇНИ

 

Комітет

з питань державного будівництва та місцевого самоврядування

 

Протокол засідання № 46/20

                                                                                     11 лютого 2009 року                                                                                           10 год. 00 хв.

                                                                                      м. Київ,

                                                                                      вул. Садова, 3а

                                                                                      кім. 416

 

                                       

Голова Комітету Омельченко О.О.

Секретар Комітету Гордієнко С.В.

Присутні: члени Комітету: Боднар О.Б., Ключковський Ю.Б., Сінченко В.М., Черноморов О.М., Павленко В.В., Подгорний С.П., Трайдук М.Ф., Матвієнко А.С.

Відсутні: Петренко В.М., Льовочкін С.В.

 

Відповідальні працівники секретаріату Комітету: Завідувач секретаріату Комітету Малюга А.В., заступник Завідувача секретаріату Комітету Данилюк О.А., головні консультанти: Бережницький Я.В., Дмитрук Л.В., Желтова О.М., Корнієнко Т.М., Рибак О.Ф., Шкуріна Л.Б., Юрчук Ю.А., старший консультант Федоренко Ю.В.

 

 

Запрошені:

Вернидубов І.В. - народний депутат України;

Кравченко М.В. - народний депутат України;

Ляшко О.В. - народний депутат України;

Шевченко А.В. - народний депутат України;

Богашева Н.В. - Заступник Міністра юстиції України;

Голубченко А.К. - Перший заступник голови Київської міської державної адміністрації;

Кравченко В.В. - Перший заступник виконавчого директора Асоціації міст України;

Антоненко В.О. - Голова Правління Київського регіонального відділення Асоціації міст України (КРВ АМУ);

Ганущак Ю.І. - Директор департаменту місцевого самоврядування та адміністративно-територіального реформування Міністерства регіонального розвитку та будівництва України;

Борсук М.О. - Заступник Начальника Головного управління державної служби України;

Саратов В.В. - Голова Севастопольської міської ради;

Казарін В.П. - Перший заступник голови Севастопольської міської державної адміністрації;

Шелестов О.М. - член ЦВК;

Борденюк В.І. - Керівник Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України;

Граб В.А. - Керівник Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування;

Матвіїшин О.Я. - Заступник начальника Управління регіональної політики Секретаріату КМУ;

Лебединська О.Ю. - Заступник завідувача відділу з питань територіальної організації влади  Управління регіональної політики Секретаріату КМУ;

Ляхович В.А. - головний консультант відділу висвітлення діяльності Верховної Ради України (інформаційне управління);

Полянська О.Ю. - провідний спеціаліст відділу з питань територіальної організації влади та місцевого самоврядування Управління регіональної політики Секретаріату КМУ;

Мавріна О.В. - головний консультант Управління по зв’язках з ВРУ та КМУ Секретаріату Президента України;

Липовенко Н.І. - головний спеціаліст Управління регіональної політики Секретаріату Кабінету Міністрів України;

Сокол О.М. - колищній Великодорошівський сільський голова Жовківського району Львівської області.

 

***

 

ПОРЯДОК ДЕННИЙ

I.

1.     Про призначення позачергових місцевих виборів:

  1.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

  1.2. Про ситуацію, яка склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області.

  1.3. Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

2.     Про проекти Постанов:

-  про призначення чергових виборів Президента України (27 грудня) (реєстр. №3655 від 26.01.2009,  н.д. А.Шевченко),

- про призначення чергових виборів Президента України (25 жовтня) (реєстр. №3655-1 від 28.01.2009,  н.д. Г.Москаль).

3. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

4. Про проект Закону про місто-герой Севастополь (реєстр. №2321,  н.д. І.Вернидубов, В.Колесніченко, В.Литвин, П.Симоненко).

5. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

6. Про проект Закону про внесення зміни до статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

7. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

8. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій, упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (реєстр. №1458, н.д. С.Подгорний).

9. Про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо одночасності проведення виборів) (реєстр. №3627,  н.д. С.Подгорний).

II.

10. Про звернення Конституційного Суду України щодо правової позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради (щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни).

 11. Про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 року “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.

12. Про звернення Асоціації міст України та громад щодо створення консультативно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України.

 

***

 

СЛУХАЛИ: інформацію Голови Комітету О.Омельченко про проект порядку денного засідання Комітету.

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із проектом порядку денного засідання Комітету, внести до нього свої зауваження та  пропозиції.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував виключити з проекту порядку денного питання про проекти постанов: про призначення чергових виборів Президента України (27 грудня) (реєстр. №3655 від 26.01.2009, н.д.А.Шевченко); про призначення чергових виборів Президента України (25 жовтня) (реєстр. №3655-1 від 28.01.2009,  н.д. Г.Москаль) (лист додається).

А.Шевченко, як автор одного з проектів постанов, підтримав пропозицію перенести розгляд вищезгаданого питання на пізніший термін, але просив визначити дату.

О.Омельченко звернувся до присутніх членів Комітету з пропозицією погодитися  перенести розгляд проектів постанов (реєстр. № 3655, № 3655-1) на 4 березня 2009 року.

С.Гордієнко не підтримав пропозицію О.Омельченка та запропонував розглянути постанови на даному засіданні Комітету, наголосивши, що для цього є всі законні підстави.

О.Ляшко вніс пропозицію розглянути першим серед питань порядку денного питання про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

М.Кравченко звернувся з проханням розглянути другим за черговістю проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

В.Павленко поінформував присутніх про звернення Тернопільської обласної ради щодо можливості призупинення фінансування проведення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради та вніс пропозицію розглянути це питання в розділі “Різне” (копія звернення додається).

С.Гордієнко запропонував в розділі “Різне” також розглянути питання щодо можливості створити робочу групу з підготовки до другого читання законопроекту “Про асоціації органів місцевого самоврядування” та організувати її роботу в період 12-13 лютого 2009 року.

Після ознайомлення з усіма пропозиціями до проекту порядку денного, Голова Комітету запропонував перейти до голосування за окремі з них у такій послідовності:

 

УХВАЛИЛИ:

Перенести на 4 березня 2009 року розгляд наступних питань порядку денного:

Про проекти постанов:

-  про призначення чергових виборів Президента України (27 грудня) (реєстр. №3655 від 26.01.2009,  н.д. А.Шевченко),

- про призначення чергових виборів Президента України (25 жовтня) (реєстр. №3655-1 від 28.01.2009,  н.д. Г.Москаль).

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 6 народних депутатів України, “Утрималися” - 2 народних депутати України (О.Омельченко, О.Черноморов), “Проти” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко), “Не голосував ” - 1 народний депутат України (А.Матвієнко).

Рішення прийнято.

 

 

На пропозицію членів Комітету, Голова Комітету також поставив на голосування питання щодо черговості розгляду законопроектів на засіданні Комітету по кожному проекту законодавчого акту окремо.

 

***

По проекту Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

УХВАЛИЛИ:

Розглянути першим питання порядку денного засідання:

- Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Не голосували” - 2 народних депутати України (Ю.Ключковський, А.Матвієнко).

Рішення прийнято.

 

***

По проекту Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

 

УХВАЛИЛИ:

Розглянути другим питання порядку денного засідання:

- Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

***

 

Голова Комітету запропонував членам Комітету ознайомитись із оновленим проектом порядку денного засідання Комітету та проголосувати за нього в цілому із запропонованими змінами в такій послідовності:

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

3. Про призначення позачергових місцевих виборів:

  3.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

  3.2. Про ситуацію, яка склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області.

  3.3. Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

4. Про проект Закону про місто-герой Севастополь (реєстр. №2321,  н.д. І.Вернидубов, В.Колесніченко, В.Литвин, П.Симоненко).

5. Про проект Закону про внесення зміни до статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій, упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (реєстр. №1458, н.д. С.Подгорний).

8. Про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо одночасності проведення виборів) (реєстр. №3627,  н.д. С.Подгорний).

9. Про звернення Конституційного Суду України щодо правової позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради (щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни).

       10. Про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 року “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.

      11. Про звернення Асоціації міст України та громад щодо створення консультативно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України.

      12. Про звернення Тернопільської обласної ради щодо можливості призупинення фінансування проведення призначених позачергових виборів.

      13. Про створення робочої групи з підготовки до другого читання законопроекту “Про асоціації органів місцевого самоврядування”.

УХВАЛИЛИ:

1.Затвердити питання порядку денного засідання в цілому із запропонованими змінами.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

1.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнка про проект Закону про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (реєстр. №3058, друге читання).

С.Гордієнко повідомив, що пропозиції і поправки, внесені суб’єктами права законодавчої ініціативи до другого читання, на засіданні підкомітету з питань державного будівництва не розглядалися, тому щодо них слід визначитися безпосередньо в ході засідання Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

 

При розгляді даного питання були озвучені пропозиції народних депутатів України О.Ляшка, Ю.Кармазіна, С.Курпіля, А.Семиноги та прийняті щодо них наступні рішення:

        1). Врахувати пропозицію О.Ляшка щодо назви статті 12-1 – “Про порядок виготовлення державних нагород” –, вилучивши з неї в порядку редакційного уточнення слово “про”.

Рішення прийнято одноголосно.

 

***

2). Відхилити пропозицію Ю.Кармазіна викласти статтю 12-1 в такій редакції: “Виготовлення орденів, медалей, нагрудних знаків до почесних звань України, нагрудних знаків лауреатів державних премій України і президентських відзнак здійснюється із дотриманням вимог відповідних стандартів виробниками-резидентами України, що отримали право на це виготовлення за результатами тендеру, проведеного відповідно до процедур, установлених для закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти”.

Рішення прийнято одноголосно.

 

***

3). Відхилити пропозицію С.Курпіля щодо доповнення абзацу другого частини першої ст.12-1 словами “та спеціалізованими  державними підприємствами”.

Рішення прийнято.

 

***

4). Врахувати пропозицію А.Семиноги щодо доповнення частини першої ст.12-1 законопроекту після слів “нагрудних знаків лауреатів Державних премій України і президентських відзнак” словами “та інших знаків державних нагород  та почесних звань, а також бланків документів, що посвідчують отримання державних нагород та присвоєння почесних звань”, вилучивши з неї в порядку редакційного уточнення слово “бланків”.

Рішення прийнято.

 

***

5). Відхилити пропозицію Ю.Кармазіна викласти частину другу статті 12-1 в такій редакції: “Кабінету Міністрів України внести відповідні зміни до актів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти та підготувати проекти законів стосовно внесення змін до законів України, що випливають з цього Закону, для внесення їх в установленому порядку на розгляд Верховної Ради України”.

Рішення прийнято.

 

***

 

 

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про державні нагороди України” (реєстр. № 3058) при розгляді в другому читанні прийняти в другому читанні та в цілому (порівняльна таблиця додається).

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України, заступнику Голови Комітету Сінченку В.М.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 9 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський).

Рішення прийнято.

 

2.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

М.Кравченко як автор законопроекту нагадав присутнім, що з часу прийняття Закону України “Про столицю України – місто-герой  Київ” – 15 січня 1999 року, практика показала, що в столиці України суттєво порушено баланс представницької і виконавчої влади. За певних умов виконавча влада може працювати в окремому режимі, ігноруючи рішення міської ради.

Призначення Першого заступника і заступників голови Київської міської державної адміністрації як правило проводиться одноосібно Київським міським головою - головою Київської міської державної адміністрації, при цьому не враховується позиція Президента та Уряду України.

Події, які останнім часом відбуваються в м.Києві, підтверджують необхідність прийняття закону, який би розділив повноваження Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації і відновив баланс між Київською міською радою та Київською міською державною адміністрацією. А це, в свою чергу, сприятиме ефективному управлінню об’єктами комунальної власності територіальної громади м. Києва та здійснення містом столичних функцій.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук зауважив, що даним законопроектом передбачено внесення змін до статей 13 та 16 Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ” та статті 8 Закону України “Про місцеві державні адміністрації”. Положення законопроекту передбачають позбавлення Київського міського голови покладеного на нього Законом України “Про столицю України - місто-герой Київ” виконання обов'язків голови Київської міської державної адміністрації, визначення порядку призначення на посаду голови Київської міської державної адміністрації та зміну існуючого порядку призначення та звільнення першого заступника та заступників голови Київської міської державної адміністрації.

М.Трайдук зазначив, що потреба в оновленні окремих положень Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ” дійсно існує. В першу чергу це обумовлено тим, що особливості організації та функціонування органів місцевого самоврядування та органів державної влади у столиці, обсяг їх прав та обов'язків тривалий час є дискусійним питанням. Крім того, необхідність уточнення законодавчого регулювання вказаних питань (зокрема, зміни до ч. 1 ст. 13 Закону України “Про столицю України - місто-герой Київ”) пов’язана з втратою чинності Законом України “Про вибори депутатів місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” (на який міститься посилання у діючих положеннях Закону, до якого пропонуються зміни) та набранням чинності Законом України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”.

Комітет з питань правової політики загалом підтримує законодавчу ініціативу, але вважає, що деякі положення законопроекту не узгоджуються з Конституцією України.

Комітет з питань бюджету розглянув даний законопроект та дійшов висновку про те, що зазначений проект закону є таким, що буде мати вплив на видаткову частину бюджету міста Києва, збільшуючи її, та може бути прийнятий з урахування зауважень і пропозицій. Водночас, за оцінкою Міністерства фінансів України вартісна величина впливу положень законопроекту на видаткову частину бюджету щорічно складатиме орієнтовно 260,3 тис. грн.

Підсумовуючи вищезазначене та зважаючи на висновок Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України та позицію інших комітетів парламенту, голова профільного підкомітету запропонував Комітету рекомендувати Верховній Раді України за результатами розгляду у першому читанні повернути законопроект суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

О.Омельченко поінформував присутніх, що на одному з минулих засідань Комітету (протокол № 43/17 від 14.01.2009р.) було прийнято рішення про утворення Робочої групи, яка має на меті опрацювати всі законопроекти, що надійшли на розгляд Комітету, в тому числі проект (реєстр. №2023), та внести на розгляд Комітету єдиний проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про столицю України – місто-герой Київ”.

В ході обговорення надійшло дві пропозиції включити до складу вищезгаданої Робочої групи Керівника Управління по зв’язках з місцевими органами влади та органами місцевого самоврядування В.Граба та представників Асоціації міст України та громад.

УХВАЛИЛИ:

1.  Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023), поданий народним депутатом України  М.Кравченком, повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

2. Доручити виступити від Комітету при розгляді цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України народному депутату України

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, “Проти” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко), “Утримався” - 1 народний депутат України (Ю.Ключковський).

Рішення прийнято.

 

3.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про призначення позачергових місцевих виборів:

  3.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

  3.2. Про ситуацію, яка склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області.

  3.3. Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

3.1.

Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів та про рішення відповідного підкомітету рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові місцеві вибори на неділю 03 травня  2009 року.

С.Подгорний повідомив, що станом на 11 лютого 2009 року для розгляду на засіданні Комітету підготовлено 17 проектів постанов щодо призначення позачергових місцевих виборів у зв’язку з достроковим припиненням  повноважень сільських, селищних та міського голів, а саме: 12 – за власним бажанням на підставі поданих заяв, 1 – у зв’язку зі смертю, 2 – у зв’язку з рішенням суду.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Ю.Ключковський поінформував присутніх про те, що Постановою Оріхівського районного суду Запорізької області було достроково припинено повноваження Комишуваського селищного голови Оріхівського району Запорізької області. Це перше подібне судове рішення в Україні, хоча суди такими повноваженнями не наділено. Тому необхідно звернутися до Вищого адміністративного суду України з проханням роз’яснити ситуацію для її подальшого вивчення.

О.Омельченко привернув увагу членів Комітету до проблем недостатнього фінансового забезпечення проведення позачергових виборів. На його переконання відсутність коштів не повинно стати перешкодою для проведення виборчої кампанії. Голова Комітету запропонував звернутися листом до Кабінету Міністрів України та Комітету з питань бюджету з пропозицією про внесення змін до Державного бюджету України на 2009 рік з метою збільшення обсягу коштів для проведення позачергових місцевих виборів.

 

 

 

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори:

         Озернянського сільського голови (Озернянська сільська рада Зборівського району Тернопільської області),
         Охоченського сільського голови (Охоченська сільська рада Нововодолазького району Харківської області),
         Куземинського сільського голови (Куземинська сільська рада Охтирського району Сумської області),
         Новоартемівського сільського голови (Новоартемівська сільська рада Костянтинівського району Донецької області),
         Руднє-Димерського сільського голови (Руднє-Димерська сільська рада Вишгородського району Київської області),
         Коновського сільського голови (Коновська сільська рада Кельменецького району Чернівецької області),
         Новопетрівського сільського голови (Новопетрівська сільська рада Високопільського району Херсонської області),
         Ковпинського сільського голови (Ковпинська сільська рада Новгород-Сіверського району Чернігівської області),
         Горбовецького сільського голови (Горбовецька сільська рада Літинського району Вінницької області),
         Вінницько-Іванівського сільського голови (Вінницько-Іванівська сільська рада Богодухівського району Харківської області),
         Вільховецького сільського голови (Вільховецька сільська рада Новоушицького району Хмельницької області),
         Попівського сільського голови (Попівська сільська рада Звенигородського району Черкаської області),
         Вишковецького сільського голови (Вишковецька сільська рада Немирівського району Вінницької області),
         Комишуваського селищного голови (Комишуваська селищна рада Оріхівського району Запорізької області),
         Перечинського міського голови (місто Перечин Перечинського району Закарпатської області),
         Ізюмського міського голови (місто Ізюм Харківської області),
         Герцаївського міського голови (місто Герца Герцаївського району Чернівецької області) на неділю 3 травня 2009 року, прийнявши відповідні постанови Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.2.

Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання щодо ситуації, яка склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області.

С.Подгорний повідомив, що до Комітету надходили звернення голови Львівської обласної державної адміністрації М.Кмітя, групи депутатів Великодорошівської сільської ради Жовківського району Львівської області, колишнього Великодорошівського сільського голови О.Сокол з проханням розглянути та вирішити ситуацію, яка склалася у цій раді, у зв’язку з довготривалим протистоянням між обраним на виборах 2006 року сільським головою та більшістю депутатського корпусу, що призвело до фактичного розколу територіальної громади села Великий Дорошів на дві частини.

Як зазначено в листі, який надійшов до Комітету від Управління по зв’язках з місцевими органами влади і органами місцевого самоврядування, Вищий адміністративний суд України ухвалив рішення відхилити касаційну скаргу Великодорошівського сільського голови Жовківського району Львівської області Сокол О.М., а постанову Львівського апеляційного адміністративного суду від 24 квітня 2008 року залишити без змін.

Голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний зазначив, що підкомітетом пропонується утворити Робочу групу Комітету для вивчення ситуації, що склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області та виїхати до с.Великий Дорошів для вивчення ситуації на місці.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Утворити Робочу групу Комітету для вивчення ситуації, що склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області, з виїздом на місце у складі:

 

Голова Робочої групи

Подгорний Сергій Петрович – народний депутат України, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян;

Члени Робочої групи 

Гордієнко Сергій Петрович – народний депутат України, секретар Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування,

В’язівський Володимир Михайлович – народний депутат України, секретар Комітету з питань соціальної політики та праці (за згодою),

Бережницький Ярослав Володимирович – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування;

Дмитрук Людмила Валентинівна – головний консультант секретаріату Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

Рішення прийнято.

 

3.3.

Доповідач поінформував про підготовлені документи з питання про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

С.Подгорний повідомив присутніх, що підкомітет розглянув листа голови Центральної виборчої комісії В.Шаповала про неможливість призначення Центральною виборчою комісією повторних виборів Світловодського міського голови Кіровоградської області, що надійшов у відповідь на звернення Комітету з проханням призначити зазначені вибори на підставі пункту 5 статті 21 Закону України “Про Центральну виборчу комісію”.

Беручи до уваги численні звернення, що надійшли протягом останнього часу до Комітету від жителів міста Світловодська, депутатів Світловодської міської ради, депутатів Кіровоградської обласної ради, представників громадських організацій міста Світловодська з проханням призначити позачергові вибори Світловодського міського голови та депутатів Світловодської міської ради, голова підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорний запропонував рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області на неділю 3 травня 2009 року.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

С.Гордієнко не підтримав запропонований підкомітетом проект рішення Комітету.

В.Сінченко вніс пропозицію розглянути питання тільки про призначення позачергових виборів Світловодського міського голови.

УХВАЛИЛИ:

            1. У зв’язку з визнанням виборів Світловодського міського голови Кіровоградської області, призначених на 16 березня 2008 року Постановою Верховної Ради України від 28 грудня 2007 року № 104-VI, такими, що не відбулися, через створення перешкод з боку Світловодської міської ради Кіровоградської області; 
            не проведенням повторних виборів через не вирішення питання їх фінансування, віднесеного до відання Світловодської міської ради; 
            порушенням Світловодською міською радою Кіровоградської області частини п’ятої статті 28 і статті 82 Закону України «Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів»;
            беручи до уваги наявність рішення суду, яке набрало законної сили, про визнання протиправною бездіяльність Світловодської міської ради; 
            керуючись пунктом 30 частини першої статті 85 Конституції України, частинами першою та четвертою статті 78, частиною третьою статті 79 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", частиною третьою статті 14, частинами другою та шостою статті 15 Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів”
         рекомендувати Верховній Раді України призначити позачергові вибори депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області на неділю 3 травня 2009 року, прийнявши відповідну Постанову Верховної Ради України.
         2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України з цього питання народному депутату України, голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян Подгорному С.П.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 7 народних депутатів України, “Проти” - 2 народних депутати України (С.Гордієнко, О.Черноморов), “Утримався” - 1 народний депутат України (В.Сінченко).

Рішення прийнято.

 

***

         С.Подгорний вніс пропозицію - список запрошених на засідання Комітету погоджувати з головою та членам відповідних підкомітетів.

Перший заступник Голови Комітету О.Боднар в присутності членів Комітету передала право голосу голові підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорному та просила врахувати її голос «За» під час голосування по питанню про проект Закону про місто-герой Севастополь (реєстр. №2321).

 

4.

СЛУХАЛИ: інформацію автора І.Вернидубова про проект Закону про місто-герой Севастополь (реєстр. №2321,  н.д. І.Вернидубов, В.Колесніченко, В.Литвин, П.Симоненко).

Доповідач звернув особливу увагу присутніх на той факт, що відповідно до статті 133 Конституції України місто Севастополь має спеціальний статус, який визначається окремим законом, а статтями 118 і 140 Конституції України встановлюються особливості здійснення у цьому місті виконавчої влади та місцевого самоврядування. Але, незважаючи на чіткі вимоги Основного закону держави, навіть через 12 років після його прийняття конституційна вимога щодо законодавчого врегулювання питань, пов’язаних із особливим статусом міста та специфікою здійснення виконавчої влади і місцевого самоврядування у місті-герої Севастополі, не здійснена: відповідного Закону Верховною Радою України не прийнято.

Спеціальний статус міста-героя Севастополя, особливості здійснення права територіальної громади м. Севастополя на місцеве самоврядування, особливості здійснення виконавчої влади в місті, вирішення бюджетних проблем і проблем управління комунальною власністю та інші питання повинні бути вирішені у правовий спосіб.

Концепцією законопроекту є відродження самоврядування у місті з врахуванням спеціального статусу Севастополя, обумовленого його історичним, соціально-економічним розвитком, особливостями адміністративно-територіального устрою, а також розташуванням у ньому Військово-Морських сил України і тимчасовим розташуванням Чорноморського флоту Російської Федерації.

І.Вернидубов, як один з авторів законопроекту, погоджуючись із висловленими зауваженнями та пропозиціями, запропонував присутнім підтримати прийняття даного законопроекту за основу для його подальшого опрацювання за процедурою другого читання.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук вніс пропозицію утворити Робочу групу для підготовки законопроекту щодо статусу м.Севастополя, до складу якої залучити представників Уряду, народних депутатів України – суб’єктів права законодавчої ініціативи, голів Севастопольської міської ради та Севастопольської міської державної адміністрації.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Саратов В.В., Казарін В.П.

А.Матвієнко заперечив можливість прийняття даного законопроекту в першому читанні, оскільки він не узгоджується з Конституцією України та чинним законодавством і запропонував звернутися до Голови Верховної Ради України В.Литвина, як до одного з авторів законопроекту, з пропозицією очолити Робочу групу для підготовки законопроекту щодо статусу м.Севастополя.

О.Омельченко підтримав пропозицію підкомітету та запропонував члену Комітету, народному депутату України А.Матвієнку очолити Робочу групу та підготувати законопроект впродовж лютого-березня 2009 року.

В.Саратов зауважив, що необхідно дати можливість усій Севастопольській громаді вибирати власні органи місцевого самоврядування, як це відбувається в інших містах України. Він висловився на підтримку законопроекту за наслідками першого читання, що дасть можливість встановити жорсткі строки його підготовки до другого читання і в ході подальшого опрацювання врахувати висловлені зауваження і пропозиції.

В.Казарін зазначив, що критичної ситуації в місті немає. Працюють як міська державна адміністрація, так і міська рада. Однак окремі питання носять конфліктний характер. Чому виділенням землі в місті Інкерман займається Севастопольська міська рада? До цього часу не має статусу міста Балаклава, хоча історичним згадкам про нього більше 2-х тисяч років. Але там протягом багатьох десятиліть була база флоту, режим секретності розповсюджувався на значну територію міста і це ускладнює сьогодні визначеність статусу даного міста. Не можна не враховувати також політичну складову питання, адже Севастополь є базою ВМС України, а й Чорноморського флоту Російської Федерації.

Ю.Ключковський звернув увагу присутніх на той факт, що відповідно до законопроекту мешканці міста Севастополь обиратимуть міського голову прямим голосування, а особа, обрана Севастопольським міським головою, призначатиметься Президентом України на посаду голови Севастопольської міської державної адміністрації. Разом із тим, його повноваження розповсюджуватимуться не лише на місто Севастополь, а й на десятки інших населених пунктів, жителі яких не беруть участі у виборах Севастопольського міського голови. А це вже є очевидним порушенням конституційних прав громадян. Севастопольська міська рада одночасно виступатиме представницьким органом територіальної громади міста Севастополя і органом місцевого самоврядування для всього Севастопольського регіону, що суперечить прийнятій в Україні конституційній моделі організації влади. Він виключив можливість підтримки Комітетом законопроекту за основу, як це запропонував автор, оскільки в ході підготовки його до другого читання  вже не можна буде змінити вихідні принципи, основні положення і концептуальні засади, які суперечать конституційним приписам. Тому законопроект доцільно було б повернути суб’єкту права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

С.Гордієнко висловив свою позицію щодо зауважень про невідповідність окремих положень законопроекту Конституції України. Він нагадав, що відповідно до п.1 частини другої статті 94 Регламенту Верховної Ради України, правове значення для визначення процедури подальшого розгляду законопроектів з мотивів їх невідповідності Конституції України має бути висновок Комітету з питань правової політики. Але такого висновку до Комітету не надходило. Отже, Комітет не має належних підстав пропонувати Голові Верховної Ради України повернути законопроект ініціатору його внесення без включення до порядку денного сесії для усунення відмічених недоліків. З іншого боку, якщо народні депутати України не бачать можливості прийняти законопроект за основу у зв’язку з тим, що він, на їх думку, суперечить Конституції України, є змога повернути законопроект автору на доопрацювання, керуючись п.3 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України. Тим більше, що подібні  рішення Комітетом приймалися вже не раз.

О.Черноморов підкреслив, що право громадян на формування органів місцевого самоврядування у повному обсязі на території Севастополя відсутнє. Тому, не заперечуючи проти утворення Робочої групи, він підтримує прийняття даного законопроекту за результатом розгляду в першому читанні за основу.

Представник Міністерства фінансів України запропонував включити до складу Робочої групи фахівців цього Міністерства.

Голова Комітету поставив на голосування наступні пропозиції:

Пропозиція №1.

Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України «Про місто-герой Севастополь» , реєстр. №2321за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання.

Пропозиція №2

Створити робочу групу Комітету з підготовки проекту закону про спеціальний статус міста Севастополь за участю народних депутатів України – членів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і авторів законопроекту, представників центральних органів державної влади, органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування міста Севастополя.

 

УХВАЛИЛИ:

1.Рекомендувати Верховній Раді України, відповідно до статті 114 Регламенту Верховної Ради України проект Закону України «Про місто-герой Севастополь», внесений народними депутатами України І.Вернидубовим, В.Колесніченком, В.Литвином, П.Симоненком за результатами розгляду у першому читанні повернути суб’єктам права законодавчої ініціативи на доопрацювання, з таких підстав:

1) законопроектом відповідно до частини п’ятої статті 140 Конституції України передбачається виділення у межах міста Севастополя районів. Водночас у складі міста зберігаються як самостійні адміністративно-територіальні одиниці місто Інкерман, а також населені пункти, що входять до складу чотирьох сільських і однієї селищної ради.

Цим узаконюється наявна система адміністративно-територіальних одиниць та місцевого самоврядування у місті Севастополі, яка суперечить вимогам статей 132, 133, 140 Конституції України;

2) особливості формування місцевого бюджету суперечать статті 95 Конституції України, яка встановлює засади бюджетної системи держави і передбачає, що будь-які видатки держави на загальносуспільні потреби, розмір і цільове спрямування цих видатків визначаються виключно законом про Державний бюджет України;

3) врегулювати питання щодо особливостей організації і діяльності органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування, розмежування їх відповідних повноважень;

4) визначити особливості статусу Севастопольського міського голови та дострокового припинення його повноважень;

 2. Доручити виступити з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України голові підкомітету з питань місцевого самоврядування - народному депутату України Трайдуку М.Ф.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко), “Проти” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).

  Рішення прийнято.

УХВАЛИЛИ:

1.     Створити робочу групу Комітету з підготовки проекту закону про спеціальний статус міста Севастополь за участю народних депутатів України – членів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і авторів законопроекту, представників центральних органів державної влади, органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування міста Севастополя.

 2. Рекомендувати очолити робочу групу Комітету з підготовки проекту закону про спеціальний статус міста Севастополь народному депутату України – члену Комітету А.Матвієнку.

 3. Рекомендувати членам відповідної робочої групи розробити у термін лютий – березень цього року проект закону про статус міста-героя Севастополя та подати його на розгляд Комітету.

 4.  Звернутися до органів державної влади, органів місцевої виконавчої влади та органів місцевого самоврядування міста Севастополя з проханням надати пропозиції щодо участі у складі робочої групи з  підготовки проекту закону про спеціальний статус міста Севастополь.

       5. Доручити Голові Комітету, народному депутату України О. Омельченку поінформувати про прийняте рішення Голову Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: “За”- 8 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко), “Проти” - 1 народний депутат України (О.Черноморов).

  Рішення прийнято.

 

 

 

5.

СЛУХАЛИ: інформацію Заступника Начальника Головної державної служби України Борсука М.О. про проект Закону про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

Доповідач поінформував присутніх, що даним законопроектом пропонується віднести посади керівників виконавчих органів міських рад (міст з районним поділом), утворених у районах міст, до четвертої категорії посад в органах місцевого самоврядування.

Голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук наголосив на необхідності усунення прогалин у регулюванні правового статусу вже існуючих посад в органах місцевого самоврядування.

Враховуючи висновок Головного науково-експертного управління, підкомітет висловив ряд зауважень до цього законопроекту та рекомендував на наступному  засіданні  Комітету,  проведення  якого  заплановане  на  18  лютого

2009 року, запропонувати узгоджене визначення виконавчих органів міських рад (міст з районним поділом), утворених у районах міст, загальної компетенції з метою уникнення його неоднозначного застосування в подальшому у разі прийняття відповідного закону.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, Борсук М.О.

Ю.Ключковський підтримав пропозицію щодо необхідності пошуку більш прийнятного термінологічного визначення виконавчих органів міських рад, які виконують свої функції у районах міста в тому разі, коли районних у містах рад не утворено.

УХВАЛИЛИ:

1.На наступному засіданні Комітету, проведення якого заплановане на 18 лютого ц.р., запропонувати узгоджене визначення виконавчих органів міських рад (міст з районним поділом), утворених у районах міст, загальної компетенції з метою уникнення його неоднозначного застосування в подальшому у разі прийняття відповідного закону.

2. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до статті 14 Закону України “Про службу в органах місцевого самоврядування” (реєстр. № 3263 від 25.09.2008 р.), внесений Кабінетом Міністрів України, за наслідками розгляду в першому читанні прийняти за основу та в цілому з урахуванням висловлених зауважень.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Пропозицію прийнято.

 

6.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

Доповідач поінформував, що даним проектом Закону пропонується доповнити статті 5 та 41 Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні” положеннями, згідно з якими міські ради міст з районним поділом наділяються правом утворювати районні у містах адміністрації в разі не утворення районних у містах рад.

Комітет Верховної Ради України з питань правової політики ухвалив висновок щодо можливості прийняття законопроекту за основу.

Водночас Головне науково-експертне управління Апарату Верховної Ради України висловило низку зауважень до законопроекту та вважає, що за результатами розгляду у першому читанні його доцільно відхилити.

Зважаючи на вищезгадані висновки, підкомітет рекомендує при розгляді у першому читанні прийняти законопроект за основу і в цілому з урахуванням заміни слова “адміністрації” на інший термін.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

О.Омельченко запропонував вирішити питання щодо визначення узгодженого терміну виконавчих органів міських рад (міст з районним поділом), утворених у районах міст, загальної компетенції, якщо це можливо, шляхом опитування.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховій Раді України проект Закону України про внесення змін до Закону України “Про місцеве самоврядування в Україні”  (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. № 3240) при розгляді у першому читанні прийняти за основу і в цілому з урахуванням заміни слова “адміністрації” на інший термін.

2. Визначити співдоповідачем з цього питання на пленарному засіданні Верховної Ради України  народного депутата України – заступника Голови Комітету Ключковського Ю.Б.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Рішення прийнято.

 

7.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдука про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій, упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (реєстр. №1458, н.д. С.Подгорний).

Доповідач поінформував присутніх, що даним законопроектом пропонується внести зміни до законів України “Про Центральну виборчу комісію” та “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” та змінити суб’єкт формування територіальних виборчих комісій, запровадити відкриті виборчі списки кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим і місцевих рад, а також збільшити “виборчий бар’єр” на місцевих виборах до семи відсотків.

  Зазначений законопроект був внесений на заміну раніше поданого (реєстр. № 1458 від 30.01.2008), він був доопрацьований автором з урахуванням зауважень Головного науково-експертного управління Апарату Верховної Ради України.

   Підсумовуючи виступи, зауваження та пропозиції, голова підкомітету з питань місцевого самоврядування М.Трайдук вніс пропозицію підтримати рекомендацію Комітету Верховній Раді України за наслідками розгляду у першому читанні прийняти законопроект за основу.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

Ю.Ключковський наголосив на тому, що проблема залежності членів територіальних виборчих комісій від чиновників ради, яка їх обрала, насправді існує і, запропонований С.Подгорним шлях її вирішення, заслуговує на увагу. Він вказав також, що для малочисельних місцевих рад семивідсотковий виборчий бар’єр занадто високий, тому можна було б розглянути пропозицію про заміну відсоткового визначення такого бар’єру вказівкою на мінімальний розмір депутатської групи, за умови досягнення якого партія чи блок отримуватимуть право посісти місце в раді. Також Ю.Ключковський вніс пропозицію щодо можливості проведення експерименту з реалізації ідеї “відкритих списків” під час проведення місцевих виборів.

УХВАЛИЛИ:  

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій; упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради Автономної Республіки Крим та місцевих рад) (реєстр. № 1458 від 30.01.2009) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу відповідно до пункту 1 частини першої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання Заступнику Голови Комітету – народному депутату України Ю.Б. Ключковському.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів України, Утрималися - 2 народних депутати України (С.Гордієнко, О.Черноморов).

  Рішення прийнято.

 

8.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян С.Подгорного про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо одночасності проведення виборів) (реєстр. №3627,  н.д. С.Подгорний).

Доповідач поінформував присутніх, що даним законопроектом пропонується виключити з Закону України “Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів” положення, яким встановлено, що чергові вибори депутатів місцевих рад, сільських, селищних, міських голів відбуваються одночасно з виборами народних депутатів України, з метою приведення у відповідність зазначеного Закону до Конституції України та Конституції Автономної Республіки Крим.

Зауважень та заперечень від присутніх народних депутатів України не надходило.

УХВАЛИЛИ:

1. Рекомендувати Верховній Раді України проект Закону України про внесення зміни до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо одночасності проведення виборів) (реєстр. № 3627) за наслідками розгляду у першому читанні прийняти за основу та в цілому відповідно до пункту 1 частини першої, частини другої статті 114 Регламенту Верховної Ради України.

2. Доручити виступити на пленарному засіданні Верховної Ради України зі співдоповіддю з цього питання Заступнику Голови Комітету – народному депутату України Ю.Б. Ключковському.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 9 народних депутатів України, “Утримався” - 1 народний депутат України (С.Гордієнко).

Рішення прийнято.

 

9.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника Голови Комітету Ю.Ключковського про звернення Конституційного Суду України щодо правової позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради (щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни).

Ю.Ключковський поінформував присутніх членів Комітету про звернення судді Конституційного Суду України Нікітіна Ю.І. щодо висловлення правової позиції Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни та запропонував затвердити правову позицію Комітету.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

УХВАЛИЛИ:

1. Затвердити правову позицію Комітету Верховної Ради України
з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни (додається).

2. Доручити заступнику Голови Комітету – народному депутату України Ю. Ключковському представляти у Конституційному Суді України правову позицію Комітету Верховної Ради України з питань державного будівництва та місцевого самоврядування при розгляді справи за конституційним поданням Харківської міської ради щодо офіційного тлумачення положень частини другої статті 19, статті 144 Конституції України, статті 25, частини чотирнадцятої статті 46, частини першої, десятої статті 59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні".

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 8 народних депутатів, “Не голосували” - 2 народних депутати.

Рішення прийнято.

 

10.

СЛУХАЛИ: інформацію секретаря Комітету С.Гордієнко про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 року “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.

Доповідач поінформував присутніх, що секретаріатом Комітету підготовлено проект внесення змін до Рішення Комітету “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.

С.Гордієнко звернувся з проханням до членів Комітету детально ознайомитися з матеріалами та надати свої пропозиції і зауваження до них.

С.Гордієнко нагадав, що народний депутат України В.Каськів став членом Комітету з питань промислової політики та підприємництва. У зв’язку з цим організовувати роботу підкомітету з питань державного будівництва пропонується Заступнику Голови Комітету В.М.Сінченку.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України.

М.Трайдук звернувся з проханням включити його до складу підкомітету з питань державного будівництва.

Помічник-консультант народного депутата України С.Льовочкіна П.Напрієнко звернувся до Комітету з проханням про включення кандидатури С.Льовочкіна до складу всіх підкомітетів, які були утворені відповідно до Рішенням Комітету Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання” від 11.02.2009 року.

Члени Комітету висловили заперечення щодо можливості розгляду пропозиції П.Напрієнка, у зв’язку з відсутністю С.Льовочкіна. Дане питання було поставлене на голосування.

УХВАЛИЛИ:

1. Не розглядати внесену помічником-консультантом народного депутата України С.Льовочкіна П.Напрієнком пропозицію щодо включення народного депутата України С.Льовочкіна до складу всіх підкомітетів, які були затверджені Рішенням Комітету Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання” від 11.02.2009 року, у зв’язку з його відсутністю на засіданні Комітету.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - 6 народних депутатів України, “Не голосували” - 4 народних депутатів України.

Рішення прийнято.

 

УХВАЛИЛИ:

1. З 24 вересня 2008 року затвердити склад та обрати голів відповідних підкомітетів Комітету:

Подгорного Сергія Петровича – головою підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян.

члени підкомітету:

1.     Ключковський Ю.Б.

2.     Сінченко В.М.

3.     Черноморов О.М.

4.     Подгорний С.П

5.     Трайдук М.Ф.

6.     Павленко В.В.

                             – головою підкомітету з питань державного будівництва.

члени підкомітету:

1.       Боднар О.Б.

2.       Сінченко В.М.

3.       Ключковський Ю.Б

4.       Гордієнко С.В.

  5.   Трайдук М.Ф.

6.   Льовочкін С.В.

  7.   Матвієнко А.С.

Трайдука Миколу Федоровича – головою підкомітету з питань  місцевого самоврядування.

члени підкомітету:

1.             Ключковський Ю.Б

2.             Сінченко В.М

3.             Черноморов О.М.

4.             Трайдук М.Ф.

5.             Подгорний С.П

6.             Петренко В.М.

7.             Матвієнко А.С.

Петренка Вадима Михайловича – головою підкомітету з питань органів виконавчої влади.

члени підкомітету:

1.Боднар О.Б.

2.  Сінченко В.М.

3.Петренко В.М.

4.Подгорний С.П.

5.Трайдук М.Ф.

6. Матвієнко А.С.

Павленка Віктора Вікторовича - головою підкомітету з питань  місцевих бюджетів та комунальної власності.

члени підкомітету:

1.     Сінченко В.М.

2.     Павленко В.В.

3.     Трайдук М.Ф.

4.     Петренко В.М.

5.     Подгорний С.П.

 

2. Встановити, що Перший Заступник Голови Комітету О.Б.Боднар та Заступник Голови Комітету О.М.Черноморов координують роботу підкомітету з питань органів виконавчої влади, Заступник Голови Комітету Ю.Б.Ключковський координує роботу підкомітету з питань виборчого законодавства та об’єднань громадян, Секретар Комітету С.В.Гордієнко координує роботу підкомітету з питань державного будівництва, Заступник Голови Комітету В.М.Сінченко координує роботу підкомітетів з питань місцевого самоврядування та з питань місцевих бюджетів та комунальної власності.

3. Увільнити від обов’язків голови підкомітету з питань державного будівництва народного депутата України В.Каськіва, як такого, що відповідно до Постанови Верховної Ради України №868-VI обраний членом Комітету з питань промислової політики та підприємництва та запропонувати Заступнику Голови Комітету В.М.Сінченку організовувати роботу підкомітету питань державного будівництва.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно.

  Рішення прийнято.

 

11.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету М.Трайдука про звернення Асоціації міст України та громад щодо створення консультативно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України.

Доповідач нагадав присутнім про те, що питання вже заслуховувалося на засіданні Комітету 14 січня 2009 року і тоді ініціативу Асоціації було загалом підтримано. Разом із цим до Верховної Ради України надійшла низка звернень від голів обласних рад, де йдеться про можливість створення Ради регіонів при Верховній Раді України або Асоціацій органів місцевого самоврядування при Верховній Раді України та пропонуються певні кроки із законотворення.

В обговоренні питання взяли участь: присутні народні депутати України, В.Кравченко.

В.Кравченко зазначив, що створена раніше Консультативно-дорадча рада з питань місцевого самоврядування при Голові Верховної Ради України є незбалансованою за складом, там переважають керівники областей. Рада практично недієздатна. Асоціація подала пропозицію не про трансформацію існуючого, а про створення нового координаційно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України. 

Ю.Ключковський наголосив, що, оскільки, Консультативно-дорадча рада створюється розпорядженням Голови Верховної Ради України, то визначення її складу, напрямів і методів роботи, затвердження положення належить до його компетенції. Водночас створення Ради регіонів при Верховній Раді України Конституцією України не передбачено. Так чи інакше - це перегукується з ідеєю двопалатного парламенту, що неприпустимо. Всю проблематику місцевого самоврядування може бути охоплено діяльністю консультативно-дорадчих органів при Голові Верховної Ради України.

С.Подгорний запропонував додати кандидатуру секретаря Комітету, народного депутата України С.Гордієнка до пропозицій Комітету щодо складу консультативно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України.

       

УХВАЛИЛИ:

1. Підтримати позицію Асоціації міст України та громад щодо необхідності подальшого розвитку законодавчої основи місцевого самоврядування, в тому числі завдяки діяльності відповідних консультативно-дорадчих органів при Голові Верховної Ради України.

2. Звернутися до Голови Верховної Ради України з проханням розглянути можливість:

- внесення змін до складу Консультативно-дорадчої ради при Голові Верховної Ради України з урахуванням пропозицій Асоціації міст України та громад;

- ширшого залучення до участі в роботі Консультативно-дорадчої ради при Голові Верховної Ради України народних депутатів України - членів Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування і включення до її складу Голови Комітету О.Омельченка, секретаря Комітету    С.Гордієнка, голови підкомітету з питань органів місцевого самоврядування М.Трайдука;

- врахування у Положенні про Консультативно-дорадчу раду при Голові Верховної Ради України і визначенні напрямів її роботи пропозицій Асоціації міст України та громад і Української асоціації місцевих та регіональних влад.

3. Доручити Голові Комітету, народному депутату України                       О.Омельченку поінформувати про прийняте рішення Голову Верховної Ради України.

ГОЛОСУВАЛИ: “За” - одноголосно

Рішення прийнято.

 

12.

СЛУХАЛИ: інформацію голови підкомітету з питань місцевих бюджетів та комунальної власності В.Павленка про звернення Тернопільської обласної ради щодо можливості призупинення фінансування проведення призначених позачергових виборів.

В.Павленко вніс пропозицію звернутися з листом до Державного казначейства України з проханням призупинити фінансування проведення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради у зв’язку із реєстрацією у парламенті проекту Постанови про визнання такою, що втратила чинність Постанова Верховної Ради України “Про призначення позачергових виборів депутатів Тернопільської обласної ради” (реєстр. №3686), який заплановано розглянути на пленарному засіданні Верховної Ради України 19 лютого 2009 року.

С.Подгорний інформував присутніх про те, що до Комітету надійшов лист за підписом Голови Тернопільської обласної ради М.Миколенка, в якому він просить вирішити питання щодо призупинення фінансування проведення позачергових виборів. Фактичне використання коштів, передбачених на вказані цілі, як зазначено в листі, не розпочалося (копія листа додається).

Ю.Ключковський не підтримав пропозицію В.Павленка та наголосив, що в таких ситуаціях діяти потрібно лише на підставі та в межах Конституції України та чинного законодавства. Тому не існує жодних правових підстав для направлення листа від Комітету до Державного казначейства України.  

Голосування за пропозицією В.Павленка не проводилося.

 

13.

СЛУХАЛИ: інформацію заступника голови Комітету Ю.Ключковського про створення Робочої групи Комітету з підготовки до другого читання законопроекту “Про асоціації органів місцевого самоврядування” (реєстр.№2477)

Ю.Ключковський вніс пропозицію утворити Робочу групу з опрацювання поправок і пропозицій, які надійшли від суб’єктів права законодавчої ініціативи, підготувати таблицю до другого читання та підготувати проект рішення Робочої групи для засідання Комітету на 4 березня 2009 року.

Секретаріату Комітету звернутися до народних депутатів, представників місцевого самоврядування, їх асоціацій щодо надання кандидатур до складу Робочої групи.

Пропозицію підтримано.

 

 

 

 

 

 Голова Комітету                                                      О. ОМЕЛЬЧЕНКО

 

 

     Секретар Комітету                                                   С. ГОРДІЄНКО

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

ПИТАННЯ ПОРЯДКУ ДЕННОГО,

ЯКІ РОЗГЛЯНУЛИ НА ЗАСІДАННІ КОМІТЕТУ

11.02.2009 року

1. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про державні нагороди України" (реєстр. №3058, друге читання).

2. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України (щодо розмежування функцій і повноважень Київського міського голови та голови Київської міської державної адміністрації) (реєстр. №2023,  н.д. М.Кравченко).

3. Про призначення позачергових місцевих виборів:

  3.1. Про призначення позачергових виборів окремих сільських, селищних, міських голів.

  3.2. Про ситуацію, яка склалася у Великодорошівській сільській раді Жовківського району Львівської області.

  3.3. Про призначення позачергових виборів депутатів Світловодської міської ради та Світловодського міського голови Кіровоградської області.

4. Про проект Закону про місто-герой Севастополь (реєстр. №2321,  н.д. І.Вернидубов, В.Колесніченко, В.Литвин, П.Симоненко).

5. Про проект Закону про внесення зміни до статті 14 Закону України "Про службу в органах місцевого самоврядування" (реєстр. №3263, КМУ, Ю.Тимошенко).

6. Про проект Закону про внесення змін до Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" (щодо утворення районних у містах адміністрацій) (реєстр. №3240, н.д. М.Трайдук, О.Гейман, О.Черпіцький).

7. Про проект Закону про внесення змін до деяких законів України щодо виборів депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та міських голів (щодо особливостей формування територіальних виборчих комісій, упровадження відкритих списків кандидатів у депутати Верховної Ради АРК та місцевих рад) (реєстр. №1458, н.д. С.Подгорний).

8. Про проект Закону про внесення зміни до Закону України "Про вибори депутатів Верховної Ради Автономної Республіки Крим, місцевих рад та сільських, селищних, міських голів" (щодо одночасності проведення виборів) (реєстр. №3627,  н.д. С.Подгорний).

9. Про звернення Конституційного Суду України щодо правової позиції Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування стосовно питання, порушеного у конституційному поданні Харківської міської ради (щодо права органу місцевого самоврядування скасовувати свої рішення, прийняті раніше, чи вносити до них зміни).

       10. Про внесення змін до Рішення Комітету з питань державного будівництва та місцевого самоврядування від 17.01.2008 року “Про створення підкомітетів Комітету, затвердження складу та предметів їх відання”.

       11. Про звернення Асоціації міст України та громад щодо створення консультативно-дорадчого органу при Голові Верховної Ради України.

       12. Про звернення Тернопільської обласної ради щодо можливості призупинення фінансування проведення призначених позачергових виборів.

       13. Про створення робочої групи з підготовки до другого читання законопроекту “Про асоціації органів місцевого самоврядування”.

 

 

Повернутись до списку публікацій

Версія для друку

Ще за розділом


“4 cесія 6 скликання ”

25 грудня 2013 17:27
25 грудня 2013 17:24
27 листопада 2013 14:43
27 листопада 2013 14:35
27 листопада 2013 14:33
27 листопада 2013 14:29
27 листопада 2013 14:28
27 листопада 2013 14:25
27 листопада 2013 14:24
27 листопада 2013 14:23